-->
U3F1ZWV6ZTM3OTAyNjQ4Nzk2X0FjdGl2YXRpb240MjkzODQ3MTY0NTM=
recent
أخبار ساخنة

Adsense 2013 , Placering av Annonser

Placering av Annonser




Placering av Annonser

Efter att ha använt AdSense ett tag du måste ha börjat att fråga dig själv om det är något du kan göra för att förbättra dina AdSense-baserade inkomster. Men innan du går på att experimentera med detta och att inställning du måste inse ett par saker om positionering.
Det första du bör veta är att det inte finns någon universell position som garanterat att förbättra dina resultat. Som sagt, den del ovan om att experimentera är tänkt att tas bokstavligt. Du måste försöka så många inställningar som du kan för att hitta en lösning med störst nytta.
Men naturligtvis vissa platser fungerar vanligtvis bättre än andra. Naturligtvis erkänner Google detta och de publicerar en "värme karta" över hur mycket intäkter annonser som placerats i vissa delar av sidan kan ge dig. Experimentera är ofta det bästa sättet du kan hitta, passar det sub medvetandet av din publik.
Generellt de mest lönsamma annonser placeras inuti huvudinnehållet i allmänhet precis ovanför den. Men detta är ingalunda en regel och det finns några undantag till den. En känd undantag är att ha en nyhetssajt eller något liknande till en ny plats.
Om detta är ditt fall, hittar du ofta att du genererar fler intäkter genom att placera dina annonser på botten av innehållet, precis innan kommentarer börjar. Detta beror som användare läsa klart en historia, de har en kort stund där de letar efter något mer att göra. Och dina AdSense-annonser kan erbjuda dem som något.
Också placera annonser till vänster på din sida verkar fungera bättre nästan hela tiden. Naturligtvis är detta logiskt eftersom texten är generellt skrivna från vänster till höger (om du kommer från vissa länder där det är tvärtom).
Folk kommer att avsluta en mening och returnera deras ögon till vänster läge, vilket innebär att de har en större chans att upptäcka dina annonser.
Det är också lite mer till detta då bara ha annonser visuellt på rätt plats. Om du har mer än en annons som du behöver oroa dig för var de är belägna i koden också. Och det finns en mycket bra anledning till denna oro.
AdSense fyller annonserna i den ordning den finner dem i källan. Det innebär att om den första lägger du har i koden är inte ett generera högsta möjliga intäkter, kan du snart börja förlora pengar, snarare än tjäna mer.
Det beror på om AdSense inte har anymore annonser kommer komplettera ditt utrymme med ideella annonser eller bara lämna det tomt helt och hållet. Det innebär att om du har otur, kan du sluta med dina mest lönsamma platser inte har några bra annonser alls. För att komplettera dina intäkter
Det finns andra problem med hur många annonser du ska placera på din webbplats. Problemet är att om du har för många, snarare än generera mer intäkter, har du en lägre klickfrekvens, som besökare tenderar att inte följa annonser från de platser där dessa kommer i överskott.
Du måste hela tiden hålla koll på hur användarna interagerar med din webbplats. Håll utkik efter där besökarna kommer att titta på din webbplats mest. Detta är i allmänhet den plats där du vill använda din första annonserna. Också försöka att inte placera annonser i irriterande positioner som kan garantera en lägre klickfrekvens.
Naturligtvis måste du alltid ha annonser som smälter in med ditt innehåll och i allmänhet inte göra besökarens närvaro på din webbplats en obehaglig en. Det viktiga är att ge en trevlig upplevelse för dina besökare, samtidigt generera intäkter från sina prospektering.
Och återigen, slutligen bästa intäkter kommer att tjänas in genom en hel del experimenterande. Var noga med att använda AdSense s kanaler funktion och vara på utkik efter hur vissa annonser i dina sidor gör samtidigt att ändra positionerna för att bättre komplettera dina inkomster.




ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة