Nackdelarna med Adsense
Nackdelarna med AdsenseSom adsense blir den mest populära utgivare program för pris per klick reklam, brister och nackdelar finns fortfarande. Sedan starten annonsörer har valt att annonsera på jakt eftersom de kände att besökarna skulle vara mindre riktade. Detta är en verklig oro och en som verkar vettigt. Om du besöker en webbplats och märker en annons då är chansen att du inte är särskilt koncentrerar sig på dess innehåll.Adsense har också blivit så populär att människor kan skilja dem från andra annonser. Därför människor kan välja att ignorera dem utan att ens betala dem en tanke. Detta har varit ett hett ämne diskuteras av bloggare och en som kan innehålla en hel del sanning. Många har anklagat Google för detta, och deras beslut att inkludera text som säger "Google-annonser" under annonsen.Många förlag underlåter också att någonsin vinna intäkter som de förväntade vid start av programmet. De enda få 30 till 40 besökare om dagen till deras hemsida skulle vara osannolikt att tjäna ännu en dollar om dagen. Många annonsörer talar om skattesatser som 1,5% - 5% för trafik att klicka konvertering, medan endast få runt $ 0,10 per klick. Den
matematik fungerar inte ut stora, men du kan knappast skylla annonsörer
eller Google om du inte föra tillräckligt med trafik. Nyckeln
är att få riktad trafik till din webbplats som är benägna att klicka på
annonser, men det är sagt att det kan vara lättare för andra program
som tillåter siffror som 75% andel av reklamintäkterna för förläggare.En annan nackdel i adsense är att det nästan blivit klibbig. Dess
utseende på webbplatser som i allmänhet verkar vara utformade på ett
DIY mode har lett människor att associera dem oupplösligt. Detta
kan bara angripas genom adsense utvecklas att bli mer attraktivt för de
större märkena, medan de som idag använder adsense är begränsade.Google Adsense har också att ta itu med frågan om falska klick som förväntas räkna mer än 15% av klickfrekvens i innehåll. Detta
har inneburit att annonsörens som har drabbats särskilt hårt, har
flyttat till andra program eller har begränsat sin reklam att söka.Detta har inneburit att det är mindre konkurrens i innehåll och därmed mindre intäkter för publicister. Förlagets som tidigare hade höga vilket ger annonser, nu behöva ändra sitt innehåll så att de får några annonser alls. Detta har till stor del varit fel förlagen själva men frågan är en som, om den inte beaktas kan leda adsense på knä.Google Adsense har också den nackdelen att inte betala tillräckligt för deras sökprogram. Andra
liknande program betala högre priser, och om förlagen väljer att gå
någon annanstans då problem uppstår för annonsörer och publicister. Även
om Google inte betalar tillräckligt för sökning annat stort problem med
Adsense är att den inte har en kraftfull databas med grafiska annonser.
Många annonsörer föredrar visar grafiskt driva reklam, men detta har ännu inte förverkligats. Som flera andra program finns för PPC grafiska fördelning problem kan uppstå.Även
om detta kanske inte är ett problem för alla publicister, många klagar
på att de annonser i deras webbplats inte ändras, så att deras
återkommande besökare inte se färska annonser så därför misslyckas med
att besöka dem. Detta är ett problem som kan lösas genom att göra reklam rotera. Men om annonser roterar sedan hur kommer det att kopplas till annonsörerna betalar en skattesats per klick? Dessa är alla problem som Google har att ta itu med för att säkerställa att Adsense är fortfarande marknadsledande.Adwords däremot har också stora fördelar, och är fortfarande den bästa på marknaden. Det
är CPC skattesatser kan väljas av annonsörerna så att även när de
känner att de inte får de resultat de förväntar sig kan sänka sina
priser samtidigt som fortfarande använder tjänsten.Medan
många frågor återstår med AdSense programmet fortfarande den mest
populära bland förlagen, är medan Google AdWords den mest populära bland
annonsörer, med en databas på över 140.000 AdWords kvar på toppen för
tid framöver.
إرسال تعليق