-->
U3F1ZWV6ZTM3OTAyNjQ4Nzk2X0FjdGl2YXRpb240MjkzODQ3MTY0NTM=
recent
أخبار ساخنة

Google PPC: Innehåll eller Sök? Adsense 2013

Google PPC: Innehåll eller Sök? Adsense 2013


Google PPC: Innehåll eller Sök? Adsense 2013

 När reklam med betala per klick Google ger annonsören två breda alternativ. Reklam i sökresultat, annonser på webbplatser innehåll eller faktiskt många väljer att göra både och. Reklam i sökning innebär att resultat visas i Google under sökningar, och i dess distributörer sökresultat. Googles innehållsnätverk reklam på dessa webbplatser som väljer att införliva "Adsense" i sina webbplatser. Som adsense snabbt expanderar, är det nu synlig på miljontals webbsidor över hela webben. Men många annonsörer sky detta till förmån för enbart reklam i sökresultaten.Det finns flera skäl till detta, och det första är förtroende. Detta har varit ett resultat av mindre webbplatser, genom att adsense imperier väljer att inleda falska klick. Även om denna fråga uppstår i sökandet är mycket mindre dominerande. De som begår falska klick på sök är de försöker försvaga en konkurrents ROI. Med Adsense detsamma gäller tillsammans med webbplatsen ägaren försöker öka sina intäkter med liknande taktik.
En annan orsak till webbplatsägare väljer att marknadsföra ut med innehåll är motivationen hos köparen när han är på en webbplats. Någon som är på en annan webbplats, andra än annonsörerna kan vara där av helt andra skäl. Till exempel en webbplats diskuterar nackdelarna med Adsense, skulle faktiskt tillbaka reklam för dem som säljer "Adsense webbplatser" till exempel. Människor kan klicka på den, men det är osannolikt att köpa efter att ha läst en negativ recension. Det andra skälet kan vara att personen på adsense webbplats faktiskt letade efter vad som är bäst färgpalett att använda. Personen därför inte skulle hitta annonsen relevanta, men kan klicka på annonsen i en vård fri sätt.Adsense webbplatser är också ofta avvisats av annonsören eftersom de anser att det innebär mer administration. Kontroll via webbplatser för att se hur relevanta de är, och redigera sina bud för att säkerställa att de fortfarande visas på en sida. Med några ord som har ett nätverk med över 500 webbplatser, är det säkert en mödosam och kostsam uppgift. Även om detta är fallet, många tycker också att deras AdWords-konto returnerar webbplatser, som inte ens verkar vara försöker stödja sina sökord. Exemplet som är mogen, är de reklam enligt rättsliga fraser som visas på adsense webbplatser "villkor" och "Sekretesspolicy" sidor.
Även om många förkastar innehåll reklam, finns det fortfarande de som tycker att det ger en liknande ROI för att söka. En anledning till detta kan hittas genom det faktum att fler och fler annonsörer bara väljer sökning. När detta inträffar annonsören har mindre konkurrens så priset på ordet minskar. Annonsörer är också att hitta en bra avkastning på investeringen från förlaget webbplatser som beslutar att aktivt främja annonsörens tjänster inom deras innehåll. Ett exempel på detta kan realiseras från när någon diskuterar utskriftstjänster, och faktiskt direkt rekommenderar annonsörens tjänster. Detta är ett positivt steg för både förlaget och annonsören, och ett bra sätt för förlagen att gå framåt. Trots detta förlag fortfarande komma ihåg, att inte vara alltför uppenbart att göra detta, eller kunniga köpare kommer definitivt att beräkna utgivarens avsikt.
En annan orsak till annonsörer väljer innehåll är att öka deras omfattning, men detta kan också göras över andra sökmotorer. Det faktum dock fortfarande existerar att de som väljer innehåll reklam bör välja Google AdSense-nätverket. Det regleras långt och över Yahoos och andra motsvarigheter samtidigt sitt överlägsna nätverk av publishers innebär annonsörerna kommer att gynnas av att kunna sprida sitt budskap genom en mängd olika webbplatser.Trots Adsense är den bästa PPC innehåll distributör, det verkligen inte jämföra söka för annonsören. På Sök ledningarna är mer kvalificerad, mer reglerade och mindre bedräglig. Detta har sett annonsörer konsekvent väljer sökningen igen innehåll. Trots detta annonsörens bör alltid testa adsense och se om det kan ge ROI de söker. Vissa annonsörer säger att innehållet ger en bättre avkastning för sin verksamhet än sökning. Det varierar dock i allmän sökning är kung för PPC annonsörer.
Google PPC: Innehåll eller Sök? Adsense 2013

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة