Fördelar med AdSense for Search
Fördelar med AdSense for SearchAdSense for Search ger publicister möjlighet att ge ett sökverktyg via deras hemsida. I sökverktyget ger resultat som innehåller adwords annonser och därför publicister kan generera intäkter.Effekten av detta verktyg för publicister kommer i sin funktionalitet för besökare. De som har bläddrat resurser på en webbplats kan återgå till Google för att slutföra en sökning. Om
denna resurs finns inom en webbplats som de är för närvarande på, då de
sannolikt kommer att använda utgivarens webbplats för sökning och
därför förlaget kan få avkastning.Publicister
hävdar ofta att ha ett sökverktyg inom deras hemsida är ett bra sätt
att generera Adsense inkomster utan en angelägenhet för att minska deras
varumärke. På
samma sätt som ett företag som säljer en produkt inte skulle ha en
rival leverantör som har en adsense annons i deras hemsida, kommer de
anser inte att denna nackdel är relevant. Fördelarna med AdSense for Search ligger också i det utrymme som den upptar på skärmen. Resultaten visas på en separat sida, så förlagen inte känner att de offrar utrymme där adsense skulle tidigare visas.Verktyget kan också leda till besökare Välja viss webbplats som deras hemsida. Om
webbplatsen innehåller relevanta resurser, och fortfarande har
funktioner i anslutning till Google då webbplatsen har bredare allmän
vädjan. De
som besöker webbplatsen för första gången, och inse att det inte kommer
att tillfredsställa deras behov fortfarande kan använda webbplatser
sökfunktion.AdSense-publicister stat ofta att de får mindre per klick igenom med Sök. Även om detta är fallet surfare är mer sannolikt att inriktas annonser än med Google Adsense. Om
en besökare har förändrat objekt eller ämne de vill söka efter och inte
tvingas av annonser, de kan fortfarande hitta vad de letar efter när
förlaget tjänar en procentsats.Det är också ett bra verktyg som publicister kan tillåta att deras webbplats ska sökte med samma teknik. Därför surfare är mer benägna att också resurserna inom förlagets hemsida att de behöver.Google har en mindre databas av annonsörer för Adsense genom selektivitet annonsörer. Sökningen Verktygsfältet ger resultat som innehåller annonsörer som inte vill ska visas i AdSense for content.Google för sökning används också av stora marknadsledande webbplatser där detta är sällsynt med adsense. Företag
som tillhandahåller en tjänst eller säljer en produkt är mer
regelbundet väljer att införliva Search Toolbar in deras hemsida, medan
inte känna att det försvagas deras varumärke.Faktum, många företag känner sig faktiskt som om deras varumärke stärks genom sin anpassning till Googles logotyp. Varandras
som väljer att inte använda Googles logotyp, kan dra nytta av kundernas
antagandet att söka teknik som används tillhör den webbplats de är på,
och därför ytterligare fördelar skördas av utgivaren.Som adsense plågas med falska klick, är samma mindre troligt att hända med sökning. Klicka
Bedrägeri skulle kräva den eller de personer som begår brottet att
följa realistiska sökningar, och för att undvika misstänkt beteende. Detta
kan vara särskilt hårt, och med mindre intäkter per klick som begår
falska klick kommer sannolikt att hålla sig borta från sökning
tillsammans.
إرسال تعليق