Text v grafik på AdSense
Text v grafik på AdSense
Google Adsense ger annonsörer och publicister möjlighet att placera annonser i både text och grafiskt format.
Som annonsörer beslutar att sätta adsense på deras hemsida via bannerannonsering, kvarstår frågan. Vilket är bäst för annonsörer och som är det bästa för publicister?
Å ena sidan annonsörer kan känna att image annonser är mer lyhörd ännu mindre benägna att stimulera en försäljning. Å andra annonser sidan text kan omvandla mer, samtidigt som mindre synliga för konsumenten.
Textbaserad reklam anses vara den minst påträngande av de två formaten. Men betyder det att grafisk reklam är bättre? Konsumenterna är vana vid grafisk reklam från logga in gratis e-postkonton, och från att använda andra webbaserade tjänster. Genom att de används för att grafiskt reklam de har nästan programmerat sina själva att ignorera det. Genom annonser som icke-målinriktat har konsumenten för att varumärket reklam som de anser är i allmänhet mindre målmedveten. Detta kan leda till att konsumenten att ignorera den grafiska annonsen från antagandet att det kommer att vara densamma.
Text annonser inte tvingas på surfare. Genom att vara mindre uppenbara vissa människor inte ser dem alls, men de som gör ser dem, och läsa dem är betydligt mer benägna att klicka på dem. Detta är för ett antal skäl, men den första är att de ger mer information. Generellt är någon som läser text på en sida kommer inte att vara helt nöjd med vad de läser, och om de kontrollerar adsense annonser som de kommer troligtvis läste något som ytterligare kommer att komplettera oavsett avsikt är nästa. Med en bild annons, är det mycket mer av en chansning för surfare.
Grafisk reklam är ofta betalas per visning. Detta beror på att annonsören kan försöka marknadsföra sitt varumärke, i stället för att främja en särskild användbar tjänst. De har därför antas ha sämre omräkningskurser, och med denna text annonser i konsumenternas ögon mer effektiv. Men om texten finns i en annons placerades i grafisk form, vilket skulle vara det mest effektiva? Tja för det första kan antas att surfaren kommer att vara mer benägna att visa den, men om deras var flera bild annonser som visas bredvid varandra kan de känna sig överväldigad.
Grafiska annonser är också svårare att reglera. Låt oss betrakta Google tillåter annonser ändras ofta och utan reglering. Annonsören kan hävda tillhörighet från webbplatsen som de är reklam på, och innehåller nyckelord som "iPod" som inte kan finnas inom en text annons. Även om mer reglering och kvalitetskontroll skulle kunna vara på plats, kan en pornografisk bild till exempel göras för att visas i en annonsörs annonser omedvetet.
Text annonser har också en bredare marknad vädjan, eftersom annonsörerna inte har i allmänhet i interna resurser för att skapa en bild annons, men har i interna resurser för att skriva en text annons. Det kan betyda att ett bredare utbud av annonsörer söka efter text reklam tillgängliga via text annonser är mindre belastning på annonsören och vara lätt att ändra.
Text annonserna är också billigare för annonsören att skapa, där som ett grafiskt utformad annons kan kosta över $ 200. Genom att ta bort denna fasta kostnader annonsörer kan vara villig att tilldela en högre skattesats på reklam själv, vilket gynnar annonsören och utgivaren.
Text reklam verkar vara inställningen av annonsören. De betalar en CTR (klickfrekvens) och bara ta emot riktad trafik. Detta tar bort risker från företag som tidigare hade att oroa sig för att annonser inte bara sett, men klickade på och stimulera försäljningen. Eftersom CPC (kostnad per klick) är mer relevant för text annonser, annonsörer kan få exponering utan att behöva en hög klickfrekvens för att vara effektiva.
De stora märkena är villiga att annonsera i båda formaten men den breda marknaden överklagandet av text oundvikligen gör det vinnaren. Som flash webbplatser försvinner med bild annonser blir det tydligt att text och information är inställningen för webbplatsens användare.
Google Adsense ger annonsörer och publicister möjlighet att placera annonser i både text och grafiskt format.
Som annonsörer beslutar att sätta adsense på deras hemsida via bannerannonsering, kvarstår frågan. Vilket är bäst för annonsörer och som är det bästa för publicister?
Å ena sidan annonsörer kan känna att image annonser är mer lyhörd ännu mindre benägna att stimulera en försäljning. Å andra annonser sidan text kan omvandla mer, samtidigt som mindre synliga för konsumenten.
Textbaserad reklam anses vara den minst påträngande av de två formaten. Men betyder det att grafisk reklam är bättre? Konsumenterna är vana vid grafisk reklam från logga in gratis e-postkonton, och från att använda andra webbaserade tjänster. Genom att de används för att grafiskt reklam de har nästan programmerat sina själva att ignorera det. Genom annonser som icke-målinriktat har konsumenten för att varumärket reklam som de anser är i allmänhet mindre målmedveten. Detta kan leda till att konsumenten att ignorera den grafiska annonsen från antagandet att det kommer att vara densamma.
Text annonser inte tvingas på surfare. Genom att vara mindre uppenbara vissa människor inte ser dem alls, men de som gör ser dem, och läsa dem är betydligt mer benägna att klicka på dem. Detta är för ett antal skäl, men den första är att de ger mer information. Generellt är någon som läser text på en sida kommer inte att vara helt nöjd med vad de läser, och om de kontrollerar adsense annonser som de kommer troligtvis läste något som ytterligare kommer att komplettera oavsett avsikt är nästa. Med en bild annons, är det mycket mer av en chansning för surfare.
Grafisk reklam är ofta betalas per visning. Detta beror på att annonsören kan försöka marknadsföra sitt varumärke, i stället för att främja en särskild användbar tjänst. De har därför antas ha sämre omräkningskurser, och med denna text annonser i konsumenternas ögon mer effektiv. Men om texten finns i en annons placerades i grafisk form, vilket skulle vara det mest effektiva? Tja för det första kan antas att surfaren kommer att vara mer benägna att visa den, men om deras var flera bild annonser som visas bredvid varandra kan de känna sig överväldigad.
Grafiska annonser är också svårare att reglera. Låt oss betrakta Google tillåter annonser ändras ofta och utan reglering. Annonsören kan hävda tillhörighet från webbplatsen som de är reklam på, och innehåller nyckelord som "iPod" som inte kan finnas inom en text annons. Även om mer reglering och kvalitetskontroll skulle kunna vara på plats, kan en pornografisk bild till exempel göras för att visas i en annonsörs annonser omedvetet.
Text annonser har också en bredare marknad vädjan, eftersom annonsörerna inte har i allmänhet i interna resurser för att skapa en bild annons, men har i interna resurser för att skriva en text annons. Det kan betyda att ett bredare utbud av annonsörer söka efter text reklam tillgängliga via text annonser är mindre belastning på annonsören och vara lätt att ändra.
Text annonserna är också billigare för annonsören att skapa, där som ett grafiskt utformad annons kan kosta över $ 200. Genom att ta bort denna fasta kostnader annonsörer kan vara villig att tilldela en högre skattesats på reklam själv, vilket gynnar annonsören och utgivaren.
Text reklam verkar vara inställningen av annonsören. De betalar en CTR (klickfrekvens) och bara ta emot riktad trafik. Detta tar bort risker från företag som tidigare hade att oroa sig för att annonser inte bara sett, men klickade på och stimulera försäljningen. Eftersom CPC (kostnad per klick) är mer relevant för text annonser, annonsörer kan få exponering utan att behöva en hög klickfrekvens för att vara effektiva.
De stora märkena är villiga att annonsera i båda formaten men den breda marknaden överklagandet av text oundvikligen gör det vinnaren. Som flash webbplatser försvinner med bild annonser blir det tydligt att text och information är inställningen för webbplatsens användare.
إرسال تعليق