Framtiden för Google Adsense
Framtiden för Google Adsense
Det finns många idéer växer upp om vad AdSense kommer att se ut i framtiden och hur systemet kommer att förändras i motsats till vad den är nu.
För det första är det klart att rikta algoritmer blir ännu bättre och mer kraftfull då de är nu. Detta har tydligt sett med Googles sökmotor sig under de senaste åren och det bör vara någon överraskning eftersom detta händer med AdSense. Annonsörer kommer att visas i mer lämpliga resultat och de annonsörer som manipulera deras innehåll för att möjliggöra hög utbetalande sökord ska visas kan kämpa för att göra detta om det inte är faktiskt lämpar sig för deras innehåll.
En annan sak som säkert kommer att hända är mer skydd för AdWords-annonsörer om falska klick. Google erkänner att detta är en mycket viktig fråga att den måste ta itu med så snart som möjligt, och det är ingen tvekan om det kommer att hända så fort som möjligt. Just nu de som har höga nivåer av trafik, lätt dölja IP-adresser och öka CTR (klickfrekvens).
Google är alltid angelägen om att förbättra sina produkter och detta har sett förut i AdSense. Sökmotorn Företaget har infört webbplatsinriktad AdSense CPM "smart prissättning" och domän blockering och det kommer förmodligen att förbättringar som redan har lagts till av andra liknande webbplatser.
Ett sådant exempel är alternativet för annonsören att få mer kontroll över där innehållet visas. Detta kan innebära att blockera din webbplats från att visa på flera adresser som värd AdSense banners.
En annan idé som har varit avancerade är att Google kommer att integrera AdSense i andra former av medier som tidningar eller TV och så vidare. Även om detta kan tyckas vara mer på science fiction-sida av fakta finns inget som tyder på att detta inte kan hända.
Google har tillgång till en internationell samling av över 150.000 annonsörer varav kan välja att penetrera offline marknader i olika länder. Med Googles starkt nätverk av annonsörer, kan de välja att utse eller låta offline distributörer för att skapa ett format för AdWords-annonsering i innehåll, på jakt och nu offline.
Fler alternativ skulle kunna genomföras för AdSense-publicister, ger dem möjlighet att ange sökord egna. Medan Google har varit ovilliga detta finns det inget som tyder på att detta inte kommer att hända i framtiden.
Dessutom är många människor kräver en tydlig specifikation av prispolitik AdSense. Google har gett någon indikation om varför detta inte är offentliga uppgifter, men i detta ögonblick verkar det osannolikt att sådan information alltid kommer att finnas på Google AdSense.
En annan funktion som kunde hitta sig själv i AdSense skulle låta webbpublicister se vilka länkar genererar klick på deras hemsida och baseras på vilka sökord de kommer dit.
Detta kan komma att bli en viktig fråga som kan hota hela systemet eftersom det kan kanske uppmuntra adsense bara webbplatser som vinsten blir mer transparent. Många människor kan göra AdSense enbart platser, avsedda bara för att göra vinster genom AdSense.
Även om detta sker redan i dag, kan det vara dumt av Google att sätta sådana verktyg i händerna på sina förläggare.
Men en sak som kan hända ett sätt för användare att fixa sina problem med låg genererade AdSense inkomst på deras webbplats. Detta kan göras genom en on-line guiden eller något liknande som skulle lämna förslag till webbplatsägare baserat på deras innehåll.
Men den stora modeord för dagen är RSS. Möjligheten att skicka riktade annonser direkt till användare utan att kräva någon navigering på deras vägnar blir verklighet med RSS. Och det finns tydliga tecken på att Google inte kommer att låta ett sådant tillfälle förbi.
Detta är vad "interaktiv TV" och liknande poster har försökt göra ganska länge nu. Men Internet skulle vara en mycket bättre medium för detta, eftersom det inte finns några medier lika interaktiva som Internet.
Men i slutändan är det mestadels spekulationer och vi är skyldiga att ha Google förvånande oss med nya funktioner som vi aldrig skulle ha tänkt på.
Det finns många idéer växer upp om vad AdSense kommer att se ut i framtiden och hur systemet kommer att förändras i motsats till vad den är nu.
För det första är det klart att rikta algoritmer blir ännu bättre och mer kraftfull då de är nu. Detta har tydligt sett med Googles sökmotor sig under de senaste åren och det bör vara någon överraskning eftersom detta händer med AdSense. Annonsörer kommer att visas i mer lämpliga resultat och de annonsörer som manipulera deras innehåll för att möjliggöra hög utbetalande sökord ska visas kan kämpa för att göra detta om det inte är faktiskt lämpar sig för deras innehåll.
En annan sak som säkert kommer att hända är mer skydd för AdWords-annonsörer om falska klick. Google erkänner att detta är en mycket viktig fråga att den måste ta itu med så snart som möjligt, och det är ingen tvekan om det kommer att hända så fort som möjligt. Just nu de som har höga nivåer av trafik, lätt dölja IP-adresser och öka CTR (klickfrekvens).
Google är alltid angelägen om att förbättra sina produkter och detta har sett förut i AdSense. Sökmotorn Företaget har infört webbplatsinriktad AdSense CPM "smart prissättning" och domän blockering och det kommer förmodligen att förbättringar som redan har lagts till av andra liknande webbplatser.
Ett sådant exempel är alternativet för annonsören att få mer kontroll över där innehållet visas. Detta kan innebära att blockera din webbplats från att visa på flera adresser som värd AdSense banners.
En annan idé som har varit avancerade är att Google kommer att integrera AdSense i andra former av medier som tidningar eller TV och så vidare. Även om detta kan tyckas vara mer på science fiction-sida av fakta finns inget som tyder på att detta inte kan hända.
Google har tillgång till en internationell samling av över 150.000 annonsörer varav kan välja att penetrera offline marknader i olika länder. Med Googles starkt nätverk av annonsörer, kan de välja att utse eller låta offline distributörer för att skapa ett format för AdWords-annonsering i innehåll, på jakt och nu offline.
Fler alternativ skulle kunna genomföras för AdSense-publicister, ger dem möjlighet att ange sökord egna. Medan Google har varit ovilliga detta finns det inget som tyder på att detta inte kommer att hända i framtiden.
Dessutom är många människor kräver en tydlig specifikation av prispolitik AdSense. Google har gett någon indikation om varför detta inte är offentliga uppgifter, men i detta ögonblick verkar det osannolikt att sådan information alltid kommer att finnas på Google AdSense.
En annan funktion som kunde hitta sig själv i AdSense skulle låta webbpublicister se vilka länkar genererar klick på deras hemsida och baseras på vilka sökord de kommer dit.
Detta kan komma att bli en viktig fråga som kan hota hela systemet eftersom det kan kanske uppmuntra adsense bara webbplatser som vinsten blir mer transparent. Många människor kan göra AdSense enbart platser, avsedda bara för att göra vinster genom AdSense.
Även om detta sker redan i dag, kan det vara dumt av Google att sätta sådana verktyg i händerna på sina förläggare.
Men en sak som kan hända ett sätt för användare att fixa sina problem med låg genererade AdSense inkomst på deras webbplats. Detta kan göras genom en on-line guiden eller något liknande som skulle lämna förslag till webbplatsägare baserat på deras innehåll.
Men den stora modeord för dagen är RSS. Möjligheten att skicka riktade annonser direkt till användare utan att kräva någon navigering på deras vägnar blir verklighet med RSS. Och det finns tydliga tecken på att Google inte kommer att låta ett sådant tillfälle förbi.
Detta är vad "interaktiv TV" och liknande poster har försökt göra ganska länge nu. Men Internet skulle vara en mycket bättre medium för detta, eftersom det inte finns några medier lika interaktiva som Internet.
Men i slutändan är det mestadels spekulationer och vi är skyldiga att ha Google förvånande oss med nya funktioner som vi aldrig skulle ha tänkt på.
إرسال تعليق